Informacja o zakresie działalności Urzędu Miasta i Gminy w Działoszycach – tekst do odczytu maszynowego
Czym się zajmujemy
Jesteśmy urzędem administracji samorządowej. Zajmujemy się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym oraz zadaniami zleconymi z zakresu administracji rządowej. Na czele urzędu stoi Burmistrz Miasta i Gminy Pan Stanisław Porada.
Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach zajmuje się m.in.:
- sprawami obywatelskimi: meldunkami, dowodami osobistymi, wpisaniem na listę w przypadku wyborów,
- sprawami z zakresu obsługi przedsiębiorców: dokonywaniem wpisów związanych z działalnością gospodarczą, udzielaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
- sprawami z zakresu stanu cywilnego: m.in. udzielaniem ślubów cywilnych, rejestracją zgonów, wydawaniem odpisów aktów stanu cywilnego,
- sprawami związanymi z nieruchomościami: wnioskami o wydanie zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podziałami działek, numeracją porządkową, wydawaniem zaświadczeń o rewitalizacji,
- sprawami z zakresu podatków i opłat lokalnych: m.in. naliczaniem i egzekwowaniem podatku od nieruchomości oraz rolnego,
- sprawami z zakresu promocji: m.in. bieżącym informowaniem mieszkańców o sprawach miasta i gminy, organizacją wydarzeń i uroczystości, prowadzeniem konsultacji społecznych z mieszkańcami,
- w zakresie polityki społecznej: m.in. szeroko rozumianą oświatą, nadzorem nad jednostkami organizacyjnymi Gminy Działoszyce, organizacją konkursów dla organizacji pozarządowych,
- sprawami lokalowymi: m.in. najmem lokali komunalnych,
- sprawami profilaktyki uzależnień i pomocy rodzinie: m.in. w zakresie świadczenia pomocy psychologicznej, prawnej i interwencyjnej, w zakresie uzależnienia od alkoholu, narkomanii i przemocy w rodzinie,
- wydawaniem pozwoleń na usuwaniem drzew i krzewów,
- usługami komunalnymi i ochroną środowiska: m.in. gospodarką odpadową, przyjmowaniem i weryfikacją deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opieką nad zwierzętami,
- sprawami z zakresu inwestycji, utrzymania dróg, ich oświetlenia,
- sprawami z zakresu pozyskiwania funduszy zewnętrznych,
- sprawami dot. organizacji pracy Rady Miejskiej w Działoszycach.
Jak się skontaktować z Urzędem Miasta i Gminy w Działoszycach
- telefonicznie – 41 35 26 010 lub 41 35 26 005,
- faxem – 41 35 26 900.
- listownie na adres: Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach, ul. Skalbmierska 5, 28 – 440 Działoszyce
- za pomocą poczty elektronicznej: gmina@dzialoszyce.pl,
- za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na portalu ePUAP.gov.pl: /3928lavgyg/SkrytkaESP,
- osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Działoszycach.
W jakich godzinach pracujemy
Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:15 do 15:15
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach, ul. Skalbmierska 5, 28 – 440 Działoszyce lub wrzucić go do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem,
- wysłać e-maila na adres: gmina@dzialoszyce.pl,
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 41 35 26 010 lub 41 35 26 005.
Wszystkie informacje o gminie możesz znaleźć na stronach internetowych: www.dzialoszyce.pl, www.dzialoszyce.eobip.pl
Pliki do pobrania:
Informacja_o_zakresie_dzialalnosci_Urzedu_tekst_do_odczytu_maszynowego.pdf Informacja_o_zakresie_dzialalnosci_Urzedu_tekst_do_odczytu_maszynowego.docx